Bestyrelsesberetning for 2023 Havnsø sejlklub

Beretningen baserer sig på afholdte bestyrelsesmøder og dialogmøder med kommunen.

Generalforsamlingen blev afholdt i februar 2023 og bestyrelsen konstituerede sig som følgende:

Formand. Them Dreyer, valgt af generalforsamlingen.
 Kasserer. Lis Kofod valgt af generalforsamlingen.
 Næstformand. Jens Juhl. Kølbådsafdelingen.
Jens Madsen Juniorafdelingen.
Jozef Ondrasina
Kajakafdelingen Folmer Østergård
Klubhusudvalg. Aase Sørensen
Sekretær Jesper Froda.
Tursejler. Jens Juhl

Havnsø Sejlklub har et lidt dalende medlemstal, der er nogen som forlader os, og lidt nye kommer til.

Ungdomsafdelingen har i år fået 6 nye elever og Jozef og Niels skal have en stor tak for deres arbejde med at træne de ny. Der er også indkøbt nye våddragter og redningsveste, som vi har fået penge til gemmen Kalundborg kommunen.

Kølbåden har haft den faste tilslutning på ca. 7-8 både.

Tursejlerafdelingen har haft 2 tur, en til Langør og Bogense.

Kajakafdelingen har desværre også et fald i medlemmerne.

Der har været kredsmøde i Isefjordskredsen, med det er ikke relevant for Havnsø Sejlklub, da der er for langt at sejle til Isefjorden for at deltage i kapsejlads.

Kalundborg kommune har afholdt 2 dialogmøder, disse møder er orienteringsmøder og ikke beslutningsmøder, det meste, af møder går med at diskutere hvorfor af der ikke er fisk i Kalundborg fjord.

Havnsø havn har fået renoveret midtermolen, denne vinter og er nu færdig, det er blevet bedre at lægge til og tanke.

Havnsø Sejlklub har fået monteret nyt adgangssystem, det har være en stor udfordring, Beas har ikke levet op til den kvalitet som var blevet lovet. Jozef, Jens og Lis har kæmpet en del med den opgave og er endelig kommet i mål med den, de skal have en meget stor TAK.

Klubstanderen blev hejst ved standerhejsningen d. 22 April og ved denne lejlighed blev Finn udnævnt til æresmedlem af Havnsø Sejlklub for sit mere end 30 års lange virke for klubben. Her var nordvest nyt mødt op for at skrive om Finn og tage billeder til avisen.

Vores klubhus trænger til vedligeholdelse af terrassen og vi ska bruge frivillige til at løse denne opgave, Finn Christensen har tilbudt sin hjælp men skal bruge nogen som kan hjælpe til, kontakt gerne Finn eller Them så vi kan sætte et hold til denne opgave.

De enkelte udvalgsberetninger vil blive fremlagt på generalforsamlingen.

Til slut en stor tak til de frivillige hjælper i det daglige og til alle som støtter Havnsø Sejlklub.

Them Dreyer 14. Februar 2024